زبان برنامه نویسی GO، یک زبان برنامه نویسی مدرن از گوگل

در این مقاله آموزش زبان برنامه نویسی گو Go را برای شما شرح می دهیم. در ابتدا یک تعریف مختصر از این نوع زبان برنامه نویسی متن باز داریم و در ادامه به مزیت های آن و دلایل محبوبیت آن می پردازیم.

زبان برنامه نویسی Go چیست؟

زبان برنامه نویسیGo یا Golang یک زبان متن باز است که در سال ۲۰۰۹ توسط رابرت گریسیمر، راب پایک و کن تامپسون از کارکنان شرکت گوگل توسعه داده شد و در همان سال روانه ی بازار شد، در واقع گوگل سازنده ی اصلی این زبان است.

زبان برنامه نویسی GO از نوع کامپایل استاتیک است و از برنامه نویسی همروند پشتیبانی می کند، یا به عبارت دیگر فرایندها و عملکرد های متعدد را به صورت همزمان اجرا می کند که برنامه نویسی همروند را توسط Goroutine  و Channelها می توان عملی کرد.
در زبان برنامه نویسی Go، ارث بری نوع ها وجود ندارد و می توان برای هر داده ای، حتی برای نوع های داخلی مثل اعداد صحیح فاقد بسته بندی و تابع عضو تعریف کرد که این عمل تنها به ساخت ها محدود نمی شود.

در زبان برنامه نویسی Go  از رابط ها(Interfaces) می توان برای تعریف رفتار یک شی استفاده کرد و هر رابط مجموعه ای از تعریف تابع است و همینطور هر نوعی که این رابط را داشته باشد، این رابط را پیاده سازی کرده است.

مزیت های زبان برنامه نویسی GO:

  • بهترین و ساده ترین روش نگهداری و مدیریت کدها

زبان برنامه نویسی GO در مقایسه با دیگر زبان های برنامه نویسی بسیار متفاوت است. این زبان در سادگی همانند زبان پایتون است و کدهای آن نیز بسیار ساده به کار رفته است، با وجود سادگی و درک آسان، از لحاظ کارآمدی وقدرتمندی همانند زبان های C وC++ عمل می کند.

  • زبان برنامه نویسی GO، یک زبان بسیار قدرتمند

بزرگترین چالشی که این روزها اپلیکیشن های مدرن با آن روبرو هستند قابلیت چند منظوره بودن و همینطور اجرای همزمان برنامه ها است. زبان برنامه نویسیGO، این قابلیت چند منظوره بودن را دارا می باشد که به سایر اپلیکیشن ها اجازه می دهد بدون ایجاد مشکل در عملکرد برنامه با چندین هزار بار کاری اجرا شود

elnaz dashti ۱۳۹۹/۰۲/۰۱ ۲ دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران
  • مقاله بسیار جالبی بود.

    • سپاسگزارم

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.